2008年12月14日星期日

教仔

小朋友在遊戲室玩耍,除了真的去『玩』外,學習如何與人相處亦是重要一環(最少我是這樣認為!)

當天天正在玩車時,如果有另一小朋友行近表示又想玩,作為母親的,會算算孩子玩了多久,若只是剛坐下玩,我會告訴他:『有其他小朋友都想玩喎,你玩多一陣就俾人玩喇!』
天天聽後通常坐多...約30秒便離開,給別人玩。好孩子!

當天天到達遊戲室,見玩具車有人玩時,都會對我說:『要排隊呀,唔好爭呀』,又或是『等人玩完先』等說話,我當然浮誇地說:『係呀,你講得好啱喎!』跟住我會叫他玩住其他玩具先,等見到玩具車無人玩先去玩,他會用其鋒利的眼睛,不時望住玩具車,見無人玩便會飛奔過去,坐下後對我說:『啱喇,輪住玩,依家無人玩,到天天玩喇!』

如是者,可能是剛坐下不久,又會有其他小朋友行近玩具車,表示想玩,因為重覆地教他『要讓他人,玩具是一齊分享的,不可以霸住來玩,要守規矩輪住玩』等等道理,他又會玩了一會便讓給他人...

曾問自己:這樣教仔,好嗎?

想教的,全是品格教育,有好的品格,不但別人會喜歡自己,更重要的,是自身一世受用!
品格好,自然會懂得關心他人,懂得愛護他人,懂知足懂滿足,最後得益最大的,也是自己!

不過每次到遊戲室,我所遇到的事情,總會對我所抱有的『教仔理念』給予衝擊!

玩具車被小朋友坐著,在我眼見,他已坐了近10分鐘了,天天時不時便走到玩具車後:『天天想玩!』

『玩具車有小朋友玩緊喎,等小朋友玩完先啦,你去玩住其他玩具,等小朋友玩完就輪到你玩!』

又過了5分鐘...天天又再行到玩具車後面,那個在我眼內已經玩了那玩具車成15分鐘的小朋友,依然若無其視地玩著,我,當然不會去怪他,再大的他也只不過是個小朋友,我要怪要嬲要激氣的,是那坐在一旁繼續以『欣賞』的眼神去看著他兒子如何玩車玩得好開心的父親!

喂,人家老豆,你個乖仔霸住架玩具車成15分鐘喇,我地一入黎已經見到你個仔玩緊喇,即係話一定唔只15分鐘啦,你有冇見到個場唔係得你個仔一個呀,有其他小朋友架,就算你個仔真係好鐘意玩車,都唔係霸住架,你覺唔覺得你應該介入吓呢?

當然,佢係冇理到我地啦!

我唯有繼續堅持我教天天的立場:『哥哥仲玩緊呀,你玩第二樣玩具啦!』

小朋友耐性低,見架車等咁耐都未有得玩,開始縮短『等』的過程,甚至曾想過以『拉起那個哥哥』的方式以使他可以成功玩車車,這個動作完全違反了為娘的品格教育理念,當然被即時喝止!

為了好完場,我這樣對天天說:『車車被哥哥玩緊,今日可能玩唔到喇,(開始扭身扭勢),哥哥霸住車車,你冇得玩,你開唔開心呀?』

『唔開心!』(繼續扭身扭勢)

『咁我地同小朋友玩玩具,記得要一齊玩,輪住玩,咁先會開心喎!』

『唔輪住玩呢?』(唔知點解佢成日都會反問番我!)

『唔輪住玩,自己霸住玩,其他人咪冇得玩囉,咁咪唔開心囉,你依家開唔開心吖?』

『唔開心呀,天天冇得玩呀!』

『係呀,不過我地願諒哥哥啦,下次先再同車車玩,媽咪同你去樓下玩滑梯,好唔好?』

『好。』

*********************

過程中,我唔知道天天會否覺得不開心:點解哥哥唔係輪住玩嘅,點解今日無得玩車車呀,點解媽咪教我要同人一齊玩玩具,要分享,要禮讓,但其他小朋友唔係咁嘅...又或係:點解媽咪唔幫我同哥哥講,佢已經玩左好耐喇,點解佢唔讓我但又要我讓佢呀...(其實我諗呢個係我嘅想法!)

每人的想法與自己的,一定有別,因為每個人都是一個獨特的個體,想法只有分『差距大』和『較相近』,正如作為父母的,也是如此,遇上教育理念想近的,同樣情況其父母一定會話:『已經玩左好耐喇,要讓人地玩呀』,遇上理念差距大的,便會有今日的情況,我可以做的,只有教導天天:改變自己啦,別人是改變不了的,他不肯讓你玩車,打他罵他不是解決的方法,知道冇車玩這個經驗不好受,輪到自己玩車時,便不要重覆霸住的行為。

但講到尾,作為父母,都要盡責一點吧,個細路唔識,你係大人,你都識卦,最嬲係連聲都唔聲喎,我做亞姨嘅,開口同你個仔講咩,到時你就會問我,憑咩野去教你個仔,我自己唔識教咩...

對唔住,你問我,我覺得你真係唔識囉!

9 則留言:

nikita 說...

講得啱,呢d 人好恐佈,眼中只看到自己。

匿名 說...

自私的父母終有自私的孩子, 身教係最最最有效的教仔方法。最緊要係繼續以身作則, 教好自己的子女。

巧欣 說...

nikita & 地下A室:
係呀,我地以及我地嘅下一代,會繼續遇到呢類人,要好好學習同教育應如何面對。

May 說...

無錯,自從生左仔後,不斷受到教仔衝擊,正確觀念用係現實世界,好多時都唔 work,常常令我無名火起或者「o 晒嘴」。
無計,我地唔能夠影響他人,只有好好地教好自己個細路,只希望呢世界少一個橫蠻無禮o既人囉。

巧欣 說...

May,
曾經遇過,在遊樂場排隊玩鞦韆,明明輪到自己個仔玩,竟然被另外的細佬搶左,佢老豆仲笑晒咀咁企o係旁邊笑,我咪即刻同個細佬講『你想玩係要排隊架喎,依家輪到呢個小朋友喇』
我都驚個老豆發爛架,不過好彩最後都冇!

Fiona Pig 說...

睇完件事, 真係好無奈同好憤怒.
有無攪錯, 啲人自私唔夠, 仲要訓練和培育到個仔都好自私、唔識同其他人共處、唔識自重和尊重人. 社會上, 第日如果多幾個好似呢位爸爸咁樣O既人, 就真係好弊好弊... 唉......

我其實好擔心"識教和有心教的人"唔生仔, 而同時, "唔識教又唔節育的人"係咁生係咁生, 咁樣, 日後社會的人口素質會變成點呢...... 真係好難避免呢個現象浮現, 但係, 作為社工, 點樣可以做返啲嘢呢?
品格教育, 人人都知道重要. 但呢家野又唔計分又唔駛考試, 入大學又唔計呢樣, 咁, 啲家長仍然會係好辛苦咁同啲仔女一齊在成績成績又成績的loop之中, 轉來轉去, 轉不出個好結果......

大哥大嫂, 你地已經教得天天好有品格. 繼續努力!! 天天會是社會上的好人和美善的泉源!

Fiona Pig 說...

呀, 我漏講 --- 下次咪俾我遇到呢啲自私爸爸, 如果唔係, 我會走埋去訓示同勸導佢一輪, 佢鬧我都係咁話架嘞!

巧欣 說...

喂,你都好有潛質做個好媽媽喎,快d啦,唔係到老爺崔架喇!!

Fiona Pig 說...

好忙. 未玩夠. 忡有心願要生仔前去達成. 未有心理準備. 未敢commit......
老公就完全未ready......

唯有辛苦阿老爺奶奶催多幾年啦~