2007年4月3日星期二

小天天大長征

屯門與元朗,地圖上的距離,不遠,但婆婆,天天(這是我細佬對天柏的稱呼)以及我同族長,每人每日就要花上兩個小時的來回車程,才可以讓我地兼顧到家庭同照顧"天天"!!

每日,婆婆會先花上一個小時搭車到我家--屯門,然後又花上一個小時搭車回家--元朗!!

每晚,我同族長都會各自花上一個小時搭車到元朗,食晚飯同接天天,一家三口又花上一個小時搭車回屯門!!

很疲累!!

當中的罪魁禍首,我個人認為,是輕鐵也!!這個交通工具,竟然要用最少45分鐘才可以由屯門去到元朗!!計埋等車,最少要1個小時啊!用小巴做例子,由屯門開往上水的小巴,由上車計,30分鐘便可以去到上水了,有什麼理由輕鐵會這樣--慢!!

要改變"小天天大長征"呢個現象,要改善"我們這一家"每日的長征,唯有--搬!!

而呢個大長征項目,相信到了6至7月便可以結束了!!

3 則留言:

匿名 說...

從88年開始,我就覺得輕鐵係史上最廢的交通工具。車費貴、過份慢、零服務,強迫屯元居民乘搭(因為它而取消巴士服務),徹底不知所謂的交通工具。

巧欣 說...

我覺得輕鐵絶對可以生存,但唔好連其他交通工具都冇埋吖,好唔方便架,仲會令到屯門的樓價都低埋.

匿名 說...

I don't know how much you like to live in TM. Is it because you and your husband work in TM, that's why you live in TM? I am not sure if you bought the apartment that you are living now, if you do, you might want to buy a car and drive everyday. It only takes about 15 to 20 minutes from YL to TM, right? It will save you and your mom a lot of time and you don't need to move. If you are renting, move is a good idea. You might still want to buy a car so that you can be home in 20 minutes after work. Spend more time with your son rather than in Light Rail or other tranportation.