2009年8月1日星期六

回家後要積極泵奶

好勤力地每隔三小時餵一次奶,每次每邊也要他吃15-20分鐘,然後才補20ml奶粉,執了他數次胎便,不過能否出院,還要等今早兒科醫生的檢查才知,姑娘已替他換好衣服,這讓我有個好大的期望啊!

老公今早提議我與弟弟一同留院,以滿足我同弟弟餵奶食奶的需要,但這提議已被護士姑娘拒絕了,因為床位緊張關係,真的不是有錢就可如願以賞!現在唯有在家努力泵奶來維持奶量,若可以日頭到來醫埋身餵數次吧。

眼見隔離床的新任媽媽,昨晚已有谷奶現象,而我就仍然未覺,真有點心急呢,好懷念餵天天有勁多奶的感覺同情景啊。

不過,都係個句,要相信自己同弟弟,我地一定得嘅。

2 則留言:

Extant 說...

Don't worry. So long as you keep doing it, the milk will eventually come. Actually it's best that you do not use formula at all because the more you nurse, the more milk your body will produce. Good luck.

Extant 說...

Also, you should not be using the computer too much. During the first 30 days after giving birth, don't use your eyes too much.